VIZE BUDOUCNOSTI

HISTORIE SPORTOVNÍCH VOZŮ TOYOTA (ČÁST 8)

Podmanivý koncept Toyota FT-1, uvedený v roce 2014 na mezinárodním autosalonu v Detroitu, představuje vrcholné vyjádření designu vozů Toyota s návazností na naše tradice sportovních vozů a zároveň je i vizí možného směřování značky.

Budoucnost Toyoty

FT-1 používá uspořádání s motorem vpředu a pohonem zadních kol. S ohledem na lepší rozložení hmotnosti se kokpit posunul poměrně výrazně dozadu. Model se tak může pochlubit proporcemi klasických sportovních vozů. Jasným odkazem na Toyotu 2000GT z roku 1967 je čelní sklo protažené do boků společně s bočními okenními otvory.

Dravější a čistší design konceptu FT-1 je výsledkem celofiremní snahy vdechnout modelům Toyota více energie a zaujetí pro věc. Tento přístup se u FT-1 uplatnil ve vrcholné míře a zároveň byl skvěle sladěn se 40. výročím založení firemního designového studia Calty v Kalifornii.

Automobil a řidič jedno jsou

Základní koncept S-FR z roku 2015 staví na naší tradici lehkých a zábavných sportovních vozů, opět s důrazem na co nejlepší odezvu a potěšení za volantem. Cíl: pomoci celé nové generaci opět v sobě probudit tu pravou řidičskou vášeň.

Kompaktní a lehká karoserie S-FR, jejíž návrh vycházel z typických proporcí sportovních vozů s dlouhou kapotou, rozkročeným postojem a krátkými převisy, jde ruku v ruce s agilním motorem vpředu, pohonem kol zadní nápravy a systémem nezávislého zavěšení kol.

Tato účelově zaměřená konstrukce nabízí výhody hladkého řízení s dobrou odezvou a mimořádnou ovladatelností přinášející intenzivní pocit komunikace a úzkého propojení řidiče s jeho automobilem.

Vypadá to, že budoucnost sportovních vozů Toyota bude stejně nezapomenutelná jako bohaté a pozoruhodné tradice této značky. Lákavým nahlédnutím do budoucnosti je obnovené zaměření celé automobilky na výrobu stále lepších vozů, jejichž řízení přináší ještě větší radost, vycházeje přitom z tradic sportovních vozů, které by mohl závidět kterýkoli výrobce automobilů.

CESTA NEKONČÍ